""""""
Logo Powiat Suwalski

STAROSTWO POWIATOWE W SUWAŁKACH

ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
tel. centrala: +48 87 565 92 00,
fax: +48 87 566 47 18

bok@powiat.suwalski.pl
sekretariat@powiat.suwalski.pl

SPIS TELEFONÓW
GODZINY PRACY URZĘDU
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

Punkt Obsługi Kasowej przy ul. Świerkowej 60, 16-400 Suwałki
czynny w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Suwałkach
poniedziałek – piątek 7:30-15:30

Wydział Komunikacji,
Wydział Architektury i Budownictwa

poniedziałek - piątek 8:00 - 14:30
Wersja Angielska Serwisu Wersja Litewska Serwisu


""""""
Informacja ogólna PUP na dzień 31.08.2020 r.

1.  Liczba osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w Suwałkach na dzień 31.08.2020 r. wyniosła 2480 osób. W sierpniu 2020 r. zarejestrowało się 297 osób.
2. Od początku roku do urzędu wpłynęły 3935 oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy dla cudzoziemców.
3. Oferty pracy na dzień 31.08.2020 r. – 72 oferty pracy na 189 wolne miejsca pracy.
4. Urząd wznowił swoje ustawowe działania i rozpoczął przyjmowanie:
- wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w ramach z Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
- wniosków o skierowanie na szkolenia indywidualne dla osób bezrobotnych;
- wniosków o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego;
- wniosków o przyznanie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej (z uwagi na duże zainteresowanie możliwością otrzymania dotacji przez osoby bezrobotne przyjmowanie wniosków zostało wstrzymane);
- wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych;  
- wniosków o zorganizowanie robót publicznych. 

Napływy i odpływy bezrobotnych w poszczególnych miesiącach 2020 roku kształtowały się następująco (stany na koniec miesiąca).

- styczeń 2020 – ogółem zarejestrowanych osób było 2185, zarejestrowało się 472 osoby, wyrejestrowało się 264 osoby, z czego 119 osób z tytułu podjęcia pracy;
- luty 2020 – ogółem zarejestrowanych osób było 2209, zarejestrowało się 330 osób, wyrejestrowało się 306 osób, z czego 166 osób z tytułu podjęcia pracy;
- marzec 2020 – ogółem zarejestrowanych osób było 2271, zarejestrowało się 361 osób, wyrejestrowało się 299 osób, z czego 148 osób z tytułu podjęcia pracy;
- kwiecień 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2478, zarejestrowało się 351 osób, wyrejestrowało się 144 osoby, z czego 75 osób z tytułu podjęcia pracy;
- maj 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2689, zarejestrowało się 379 osób, wyrejestrowało się 168 osób, z czego 96 osób z tytułu podjęcia pracy;
- czerwiec 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2742, zarejestrowało się 331 osób, wyrejestrowało się 279 osób, z czego 181 osób z tytułu podjęcia pracy;
- lipiec 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2623, zarejestrowało się 305 osób, wyrejestrowało się 424 osoby, z czego 276 osób z tytułu podjęcia pracy;
- sierpień 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2480, zarejestrowało się 297 osób, wyrejestrowało się 440 osoby, z czego 222 osób z tytułu podjęcia pracy;

Realizacja tarczy antykryzysowej w związku z COVID 19 – stan na 31.08.2020 r.

1. Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców i organizacji pozarządowych.


Ilość wniosków złożonych – 4430;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 4274, w tym:
- pozytywnie – 4185;
- negatywnie – 89;
Ilość wniosków pozostających bez rozpatrzenia* – 120;
Procent wykonania  - 99,2;
Kwota pozyskana z MRPiPS – 22 000 000,00 zł;
Kwota wydatkowana – 22 893 242,55 zł.

* Główne powody nierozpatrzenia to - złożone w niewłaściwym urzędzie, składane 2 razy, rezygnacje wnioskodawcy i inne.


Urząd od miesiąca lipca 2020 r. rozpoczął procesy umarzania udzielonych pożyczek. Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki. Zgodnie z najnowszymi przepisami - umorzenie pożyczki nastąpi z urzędu, bez konieczności składania wniosku o umorzenie. Spełnienie warunku umorzenia sprawdzi urząd.

2.  Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych oraz dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Środki pozyskane na realizację w/w dofinansowań to 19 582 500 zł - środki te są współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz rezerwy Ministra.

a) Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.


Ilość wniosków złożonych – 436;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 428, w tym:
- pozytywnie – 393;
- negatywnie – 35;
Liczba pracowników objętych dofinansowaniem  – 3076;
Procent wykonania  - 98,2;
Kwota zaangażowana – 9 870 189,62 zł.

b) Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Ilość wniosków złożonych – 7;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 7, w tym:
- pozytywnie – 5;
- wnioski anulowane – 2;
Liczba pracowników objętych dofinansowaniem  – 21;
Procent wykonania  - 100;
Kwota zaangażowana – 62 263,89 zł.

c) Dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych.

Ilość wniosków złożonych – 883;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 876, w tym:
- pozytywnie – 743;
- negatywnie – 133;
Procent wykonania  - 99,2;
Kwota zaangażowana – 4 077 240,00 zł.

Środki finansowe z tytułu dofinansowań kosztów działalności lub kosztów wynagrodzeń przekazywane są pracodawcom w transzach miesięcznych.  

WAŻNA INFORMACJA - Pomoc przedsiębiorcom w ramach rządowej tarczy antykryzysowej udzielana jest w sposób ciągły. Zachęcamy pracodawców dotkniętych kryzysem w związku z wystąpieniem COVID-19, którzy jeszcze nie korzystali z dofinasowań oferowanych w ramach tarczy antykryzysowej do składnia wniosków o pomoc. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej urzędu – suwalki.praca.gov.pl w zakładce Tarcza antykryzysowa.


Pozostałe Aktualności

< Strona z 60 >