"
Logo Powiat Suwalski

STAROSTWO POWIATOWE W SUWAŁKACH

ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
tel. centrala: +48 87 565 92 00,
fax: +48 87 566 47 18

bok@powiat.suwalski.pl
sekretariat@powiat.suwalski.pl

SPIS TELEFONÓW
GODZINY PRACY URZĘDU
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

Wydział Komunikacji,
Wydział Architektury i Budownictwa

obsługa klientów od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 14:30



Punkt Obsługi Kasowej przy ul. Świerkowej 60, 16-400 Suwałki
czynny w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Suwałkach
poniedziałek – piątek 7:30-15:30


Wersja Angielska Serwisu Wersja Litewska Serwisu


"
  1. Liczba osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w Suwałkach na dzień 31.06.2020 r. wyniosła 2623 osób. W lipcu 2020 r. zarejestrowało się 305 osób. Lipiec był pierwszym miesiącem roku 2020 w którym było więcej wyrejestrowań z ewidencji osób bezrobotnych, niż rejestracji. Ponad 65% wyrejestrowań spowodowanych było podjęciem pracy.   
  2. Zwolnienia grupowe zapowiedziały trzy firmy. Jedna na 69 osób, druga na 82 osoby, trzecia nie jest w stanie określić skali zwolnień. Urząd podjął współpracę z lokalnym zakładem pracy, który w związku z zwiększeniem produkcji chętnie zatrudni (bez konieczności rejestracji w urzędzie) wszystkie chętne osoby objęte zwolnieniami grupowymi.
  3. Od początku roku do urzędu wpłynęły 3074 oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy dla cudzoziemców.
  4. Oferty pracy na dzień 31.07.2020 r. – 70 ofert pracy na 274 wolne miejsca pracy.

Napływy i odpływy bezrobotnych w poszczególnych miesiącach 2020 roku kształtowały się następująco (stany na koniec miesiąca)


  • styczeń 2020 – ogółem zarejestrowanych osób było 2185, zarejestrowało się 472 osoby, wyrejestrowało się 264 osoby, z czego 119 osób z tytułu podjęcia pracy;
  • luty 2020 – ogółem zarejestrowanych osób było 2209, zarejestrowało się 330 osób, wyrejestrowało się 306 osób, z czego 166 osób z tytułu podjęcia pracy;
  • marzec 2020 – ogółem zarejestrowanych osób było 2271, zarejestrowało się 361 osób, wyrejestrowało się 299 osób, z czego 148 osób z tytułu podjęcia pracy;
  • kwiecień 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2478, zarejestrowało się 351 osób, wyrejestrowało się 144 osoby, z czego 75 osób z tytułu podjęcia pracy;
  • maj 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2689, zarejestrowało się 379 osób, wyrejestrowało się 168 osób, z czego 96 osób z tytułu podjęcia pracy;
  • czerwiec 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2742, zarejestrowało się 331 osób, wyrejestrowało się 279 osób, z czego 181 osób z tytułu podjęcia pracy;
  • lipiec 2020 - ogółem zarejestrowanych osób było 2623, zarejestrowało się 305 osób, wyrejestrowało się 424 osoby, z czego 276 osób z tytułu podjęcia pracy;


Realizacja tarczy antykryzysowej w związku z COVID 19 – stan na 31.07.2020 r.


1. Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców.

Ilość wniosków złożonych – 4369;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 4243, w tym:
  • pozytywnie – 4155;
  • negatywnie – 88;
Ilość wniosków pozostających bez rozpatrzenia* – 120;
Procent wykonania  - 99,9;
Kwota pozyskana z MRPiPS – 22 000 000,00 zł;
Kwota wydatkowana – 20 746 778,11 zł.

* Główne powody nierozpatrzenia to - złożone w niewłaściwym urzędzie, składane 2 razy, rezygnacje wnioskodawcy i inne.

Urząd w miesiącu lipcu rozpoczął procesy umarzania udzielonych pożyczek. Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki. Zgodnie z najnowszymi przepisami - umorzenie pożyczki nastąpi z urzędu, bez konieczności składania wniosku o umorzenie. Spełnienie warunku umorzenia sprawdzi urząd.

2. Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych oraz dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


Środki pozyskane na realizację w/w dofinansowań to 19 582 500 zł - środki te są współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz rezerwy Ministra.


a) Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.

Ilość wniosków złożonych – 417;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 401, w tym:
  • pozytywnie – 367;
  • negatywnie – 34;
Liczba pracowników objętych dofinansowaniem  – 2804;
Procent wykonania  - 96,2;
Kwota zaangażowana – 9 194 300,36 zł.


b) Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Ilość wniosków złożonych – 7;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 7, w tym:
  • pozytywnie – 5;
  • wnioski anulowane – 2;
Liczba pracowników objętych dofinansowaniem  – 21;
Procent wykonania  - 100;
Kwota zaangażowana – 62 263,89 zł.


c) Dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych.

Ilość wniosków złożonych – 856;
Ilość wniosków złożonych rozpatrzonych – 856, w tym:
  • pozytywnie – 726;
  • negatywnie – 130;
Procent wykonania  - 100;
Kwota zaangażowana – 3 955 560,00 zł.

Środki finansowe z tytułu dofinansowań kosztów działalności lub kosztów wynagrodzeń przekazywane są pracodawcom w transzach miesięcznych. 

WAŻNA INFORMACJA - Pomoc przedsiębiorcom w ramach rządowej tarczy antykryzysowej udzielana jest w sposób ciągły. Zachęcamy pracodawców dotkniętych kryzysem w związku z wystąpieniem COVID-19, którzy jeszcze nie korzystali z dofinasowań oferowanych w ramach tarczy antykryzysowej do składnia wniosków o pomoc. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej urzędu – suwalki.praca.gov.pl w zakładce Tarcza antykryzysowa.

Dodatkowo, w miesiącu lipcu 2020 r. urząd wznowił swoje ustawowe działania i rozpoczął przyjmowanie –
  • wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w ramach z Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
  • wniosków o skierowanie na szkolenia indywidualne dla osób bezrobotnych;
  • wniosków o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego;
  • wniosków o przyznanie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej;
  • wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych. 


Pliki do pobrania

Pozostałe Aktualności

< Strona z 66 >