Tymczasowy Profil Zaufany
Dodano dnia: 2020-04-23W związku z ogłoszonym stanem epidemicznym z myślą o osobach, które nie posiadają możliwości korzystania z podpisu zaufanego wprowadzono przepisy, które pozwalają na wydanie takim osobom tymczasowego środka identyfikacji elektronicznej, jakim jest „tymczasowy profil zaufany”.
Potwierdzenie „tymczasowego profilu zaufanego” przeprowadzane jest poprzez wideokonferencję wnioskodawcy polegająca na:
a) porównaniu wizerunku wnioskodawcy udostępnianego przez niego w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej z wizerunkiem tego wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych, o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, oraz
b) weryfikacji cech świadczących o prawdziwości dowodu osobistego albo paszportu wnioskodawcy okazanego przez niego w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej, oraz
c) w uzasadnionych przypadkach – weryfikacji wiedzy wnioskodawcy przy wykorzystaniu danych dotyczących wnioskodawcy zgromadzonych w rejestrach publicznych lub w systemach teleinformatycznych.
W przypadku pytań lub wątpliwości w sprawie Profilu Zaufanego należy kontaktować się z centrum pomocy Użytkowników Profilu Zaufanego w Centralnym Ośrodku Informatyki pod numerem telefonu 42 2535450 lub przez e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl.
Potwierdzenie „tymczasowego profilu zaufanego” przeprowadzane jest poprzez wideokonferencję wnioskodawcy polegająca na:
a) porównaniu wizerunku wnioskodawcy udostępnianego przez niego w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej z wizerunkiem tego wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych, o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, oraz
b) weryfikacji cech świadczących o prawdziwości dowodu osobistego albo paszportu wnioskodawcy okazanego przez niego w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej, oraz
c) w uzasadnionych przypadkach – weryfikacji wiedzy wnioskodawcy przy wykorzystaniu danych dotyczących wnioskodawcy zgromadzonych w rejestrach publicznych lub w systemach teleinformatycznych.
W przypadku pytań lub wątpliwości w sprawie Profilu Zaufanego należy kontaktować się z centrum pomocy Użytkowników Profilu Zaufanego w Centralnym Ośrodku Informatyki pod numerem telefonu 42 2535450 lub przez e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl.