Przedświąteczne zakupy - komunikat Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Dodano dnia: 2020-12-09Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów. Zaaferowani przygotowaniami do Świąt podejmujemy pochopne, nieprzemyślane decyzje, a także zapominamy o swoich prawach konsumenckich. Aby czas poszukiwania wymarzonych prezentów i zakupów minął spokojnie i bez większych zmartwień, warto skorzystać z kilku praktycznych porad.
Duża część klientów wybiera tradycyjną formę zakupów tj. w galeriach handlowych i sklepach stacjonarnych. Dokonując zakupów w takiej formie należy pamiętać, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania od nas towaru, nawet na wymianę, jeżeli jest on pełnowartościowy. Zależy to tylko od jego dobrej woli. Dlatego też lepiej przed zakupem sprawdzić regulamin sklepu albo zapytać sprzedawcę o ewentualną możliwość zwrotu towaru lub jego wymianę. Uważajmy na super okazje i promocyjne „przynęty”. Sprzedawcy mając świadomość, że słowo "promocja" przyciąga jak magnes, najpierw podwyższają pierwotne ceny, aby następnie w ramach akcji promocyjnych zaoferować specjalne, często sięgające kilkudziesięciu procent rabaty albo zachęcają rzekomo wysoką obniżką do zakupu różnych artykułów, podczas gdy w rzeczywistości promocja dotyczy jedynie wybranych produktów. Należy również zwrócić uwagę, czy cena przy kasie i na półce jest taka sama. Cena umieszczona przy produkcie powinna być ceną obowiązującą i jeśli cena przy kasie okazuje się wyższa, konsument ma prawo kupić towar po cenie, która jest dla niego korzystniejsza.
Z uwagi na trwającą pandemię coraz więcej klientów decyduje się na zakupy online. Taka forma ma wiele zalet, ale nie powinno to uśpić naszej czujności. Podczas zakupów przez internet mamy bogatą ofertę produktów, których ceny możemy porównywać z ofertami innych sprzedawców. Dobrze byłoby przed zakupem sprawdzić opinie o produkcie na niezależnych portalach oraz zwrócić uwagę na cechy charakterystyczne wybranego towaru, bo w dzień masowych wyprzedaży łatwo „nabrać się” na produkty łudząco podobne do znanej marki lub podrobione. Należy sprawdzić tożsamość sprzedawcy, możliwość kontaktu z nim, czy udostępnia on regulamin sklepu, czy jego firma jest zarejestrowana na terenie naszego kraju oraz od jakiego czasu działa na rynku czy też jakie ma opinie. Brak identyfikacji sprzedawcy, utrudniony kontakt (np. tylko za pomocą formularza kontaktowego), bardzo niskie ceny oferowanych produktów w porównaniu do ofert innych sprzedawców, powinny wzbudzać nasze podejrzenia co do jego wiarygodności i najrozsądniej jest wówczas zaniechać zakupu u takiego sprzedawcy. Dokonując zakupów online należy zapoznać się z regulaminem, który powinien być umieszczony na stronie sklepu, gdyż zawiera on prawa i obowiązki konsumenta, zasady sprzedaży, formy dostawy towaru, zasady zwrotu produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego. Bezpiecznie jest też wybrać opcję płatności przy odbiorze,
a jeśli cena budzi wątpliwości należy zapytać co dokładnie wchodzi w skład towaru. Cena podana w sklepie internetowym powinna być ostateczna i nie może być podwyższona po zawarciu umowy z klientem. Ważne jest również sprawdzenie towaru przy odbiorze pod kątem ewentualnych uszkodzeń. W razie stwierdzenia uszkodzeń przesyłki należy sporządzić protokół szkody w obecności kuriera. Na sporządzenie protokołu szkody mamy 7 dni od daty odbioru towaru (kiedy potwierdzimy odbiór bez zastrzeżeń, a po otwarciu przesyłki okaże się, że zawartość jest zniszczona).
Konsumentowi który dokonuje zakupów przez internet przysługuje, zgodnie ustawą o prawach konsumenta możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru, bez podawania przyczyny (zakupy na odległość) i w związku z tym zwrot dokonanych przez konsumenta płatności, w tym kosztów dostawy (najtańszego sposobu, jaki oferuje sprzedawca). Należy tylko wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy (sprzedawcy internetowi powinni udostępniać wzór takiego oświadczenia). Konsument ponosi koszty zwrotu towaru, chyba, że sprzedawca nie poinformował go o tym lub zgodził się je ponieść. Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania, ale można go np. przymierzyć.
Jeśli sprzedawca stwierdzi ślady użytkowania, może obniżyć kwotę, którą wypłaci za zwrot. Uwaga! Nie wszystkie produkty kupione w sieci można oddać korzystając z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Ograniczenia dotyczą np. artykułów posiadających krótki termin przydatności do użycia (np. sery, owoce), towarów wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta (np. biżuteria z grawerem), płyt z filmami, muzyką lub programami komputerowymi, których zapieczętowane opakowanie konsument otworzył po dostarczeniu.
Jeżeli umowa zawierana na odległość (np. za pomocą internetu) wiąże się z koniecznością zapłaty, przedsiębiorca ma obowiązek bezpośrednio przed złożeniem zamówienia poinformować konsumenta – w widoczny i zrozumiały sposób o takich elementach jak: dokładna cena, główne cechy świadczenia oraz okres, na jaki zostanie zawarta umowa. Przedsiębiorca musi zapewnić konsumentowi takie warunki, aby miał pełną świadomość, że zamówienie, które składa, wiąże się z obowiązkiem zapłaty określonej ceny. Jeżeli przedsiębiorca nie zapewnia takich warunków podczas zawierania umowy, uważa się ją za niezawartą. W przypadku sprzedaży usług lub towarów przez telefon przedsiębiorca jest zobowiązany do poinformowania – na początku rozmowy – o jej celu oraz do podania informacji umożliwiających jego identyfikację (lub identyfikację osób, w których imieniu dzwoni). Nie jest możliwe skuteczne zawarcie umowy tylko na podstawie zgody konsumenta wyrażonej w czasie rozmowy telefonicznej z przedsiębiorcą, jeżeli inicjatorem jej zawarcia był sam przedsiębiorca. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorca w trakcie rozmowy telefonicznej proponuje zawarcie umowy, musi potwierdzić jej treść na papierze lub innym trwałym nośniku. Po otrzymaniu takich informacji konsument ma prawo zapoznać się z oferowanymi warunkami. Dopiero, gdy oświadczenie konsumenta o przyjęciu proponowanych warunków zostanie utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku i przedsiębiorca będzie mógł się z nim zapoznać, umowę uznaje się za skutecznie zawartą.
Niezależnie od tego, czy zakupy zrobiliśmy w sklepie stacjonarnym czy internetowym, jeśli zakupiony produkt okaże się wadliwy mamy prawo do reklamacji, którą najlepiej złożyć na piśmie/mailowo, ważny jest dowód spełnienia obowiązku zawiadomienia sprzedawcy o reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć potwierdzenie zakupu, tj. paragon, fakturę, potwierdzenie dokonanej transakcji kartą płatniczą. W reklamacji należy określić z jakiego tytułu jest reklamacja (z tytułu rękojmi - do sprzedawcy, lub z tytułu gwarancji - do gwaranta) oraz jasno sprecyzować swoje żądanie. Jeżeli w ramach reklamacji z tytułu rękojmi złożono przedsiębiorcy żądanie naprawy, wymiany albo obniżenia ceny ze wskazaniem wartości, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego w terminie 14 dni kalendarzowych, należy przyjąć że uznał reklamację za zasadną. Nie oznacza to jednak, że w tym terminie towar musi zostać przywrócony do zgodnego z umową. Jeżeli niezgodność towaru z umową okaże się istotna można wówczas odstąpić od umowy żądając zwrotu pieniędzy. Chcąc reklamować towar na podstawie gwarancji należy dokładnie zapoznać się z oświadczeniem gwarancyjnym z którego wynikają zasady i uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady oraz okres na jaki została udzielona gwarancja. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od daty otrzymania towaru, natomiast reklamacja z tytułu gwarancji ma formę dobrowolnego oświadczenia i może mieć dowolny okres obowiązywania wyznaczony przez gwaranta np. rok, dwa lata lub dłużej. Nie na wszystkie towary gwarant udziela gwarancji. Towar przeceniony także podlega reklamacji, chyba że przecena jest związana z wadą towaru, o której zostaliśmy poinformowani przez sprzedawcę w dniu zakupu. Oryginalne opakowanie po towarze nie jest koniczne do złożenia reklamacji, dlatego sprzedawca nie może warunkować rozpatrzenia reklamacji od jego dostarczenia.
Pamiętajmy o przechowywaniu dokumentów potwierdzających dokonanie zakupu, gdyż na ich podstawie możemy reklamować zakupione towary w przypadku ujawnienia się ich wad.
W przedświątecznym wirze zakupów warto zastanowić się, czy rzeczywiście jesteśmy przekonani o zasadności wyboru i konieczności zakupu konkretnych rzeczy, które często nabywamy pod wpływem emocji bądź zwykłego wykorzystania faktu, że „jesteśmy w sklepie” lub w związku z trwającą promocją, a tak naprawdę ich nie potrzebujemy. Wcześniej sprecyzowany plan zakupów pozwoli uniknąć po Świętach problemów nie tylko z nadszarpniętym domowym budżetem, ale też zwrotem nieprzemyślanych zakupów. Warto znać swoje uprawnienia i korzystać z nich nie tylko w okresie świątecznym. Musimy jednak mieć na uwadze, że jako konsumenci mamy nie tylko prawa, ale i obowiązki.
Mieszkańcy powiatu suwalskiego mogą korzystać z bezpłatnej pomocy konsumenckiej udzielanej przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Suwałkach, ul. Świerkowa 60. Kontakt pod numerem telefonu 87 5659277 lub e-mailowy: prk@powiat.suwalski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów życzy wszystkim konsumentom udanych i trafionych zakupów oraz zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.
Anna Micielica
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Suwałkach
Jeśli sprzedawca stwierdzi ślady użytkowania, może obniżyć kwotę, którą wypłaci za zwrot. Uwaga! Nie wszystkie produkty kupione w sieci można oddać korzystając z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Ograniczenia dotyczą np. artykułów posiadających krótki termin przydatności do użycia (np. sery, owoce), towarów wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta (np. biżuteria z grawerem), płyt z filmami, muzyką lub programami komputerowymi, których zapieczętowane opakowanie konsument otworzył po dostarczeniu.
Jeżeli umowa zawierana na odległość (np. za pomocą internetu) wiąże się z koniecznością zapłaty, przedsiębiorca ma obowiązek bezpośrednio przed złożeniem zamówienia poinformować konsumenta – w widoczny i zrozumiały sposób o takich elementach jak: dokładna cena, główne cechy świadczenia oraz okres, na jaki zostanie zawarta umowa. Przedsiębiorca musi zapewnić konsumentowi takie warunki, aby miał pełną świadomość, że zamówienie, które składa, wiąże się z obowiązkiem zapłaty określonej ceny. Jeżeli przedsiębiorca nie zapewnia takich warunków podczas zawierania umowy, uważa się ją za niezawartą. W przypadku sprzedaży usług lub towarów przez telefon przedsiębiorca jest zobowiązany do poinformowania – na początku rozmowy – o jej celu oraz do podania informacji umożliwiających jego identyfikację (lub identyfikację osób, w których imieniu dzwoni). Nie jest możliwe skuteczne zawarcie umowy tylko na podstawie zgody konsumenta wyrażonej w czasie rozmowy telefonicznej z przedsiębiorcą, jeżeli inicjatorem jej zawarcia był sam przedsiębiorca. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorca w trakcie rozmowy telefonicznej proponuje zawarcie umowy, musi potwierdzić jej treść na papierze lub innym trwałym nośniku. Po otrzymaniu takich informacji konsument ma prawo zapoznać się z oferowanymi warunkami. Dopiero, gdy oświadczenie konsumenta o przyjęciu proponowanych warunków zostanie utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku i przedsiębiorca będzie mógł się z nim zapoznać, umowę uznaje się za skutecznie zawartą.
Niezależnie od tego, czy zakupy zrobiliśmy w sklepie stacjonarnym czy internetowym, jeśli zakupiony produkt okaże się wadliwy mamy prawo do reklamacji, którą najlepiej złożyć na piśmie/mailowo, ważny jest dowód spełnienia obowiązku zawiadomienia sprzedawcy o reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć potwierdzenie zakupu, tj. paragon, fakturę, potwierdzenie dokonanej transakcji kartą płatniczą. W reklamacji należy określić z jakiego tytułu jest reklamacja (z tytułu rękojmi - do sprzedawcy, lub z tytułu gwarancji - do gwaranta) oraz jasno sprecyzować swoje żądanie. Jeżeli w ramach reklamacji z tytułu rękojmi złożono przedsiębiorcy żądanie naprawy, wymiany albo obniżenia ceny ze wskazaniem wartości, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego w terminie 14 dni kalendarzowych, należy przyjąć że uznał reklamację za zasadną. Nie oznacza to jednak, że w tym terminie towar musi zostać przywrócony do zgodnego z umową. Jeżeli niezgodność towaru z umową okaże się istotna można wówczas odstąpić od umowy żądając zwrotu pieniędzy. Chcąc reklamować towar na podstawie gwarancji należy dokładnie zapoznać się z oświadczeniem gwarancyjnym z którego wynikają zasady i uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady oraz okres na jaki została udzielona gwarancja. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od daty otrzymania towaru, natomiast reklamacja z tytułu gwarancji ma formę dobrowolnego oświadczenia i może mieć dowolny okres obowiązywania wyznaczony przez gwaranta np. rok, dwa lata lub dłużej. Nie na wszystkie towary gwarant udziela gwarancji. Towar przeceniony także podlega reklamacji, chyba że przecena jest związana z wadą towaru, o której zostaliśmy poinformowani przez sprzedawcę w dniu zakupu. Oryginalne opakowanie po towarze nie jest koniczne do złożenia reklamacji, dlatego sprzedawca nie może warunkować rozpatrzenia reklamacji od jego dostarczenia.
Pamiętajmy o przechowywaniu dokumentów potwierdzających dokonanie zakupu, gdyż na ich podstawie możemy reklamować zakupione towary w przypadku ujawnienia się ich wad.
W przedświątecznym wirze zakupów warto zastanowić się, czy rzeczywiście jesteśmy przekonani o zasadności wyboru i konieczności zakupu konkretnych rzeczy, które często nabywamy pod wpływem emocji bądź zwykłego wykorzystania faktu, że „jesteśmy w sklepie” lub w związku z trwającą promocją, a tak naprawdę ich nie potrzebujemy. Wcześniej sprecyzowany plan zakupów pozwoli uniknąć po Świętach problemów nie tylko z nadszarpniętym domowym budżetem, ale też zwrotem nieprzemyślanych zakupów. Warto znać swoje uprawnienia i korzystać z nich nie tylko w okresie świątecznym. Musimy jednak mieć na uwadze, że jako konsumenci mamy nie tylko prawa, ale i obowiązki.
Mieszkańcy powiatu suwalskiego mogą korzystać z bezpłatnej pomocy konsumenckiej udzielanej przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Suwałkach, ul. Świerkowa 60. Kontakt pod numerem telefonu 87 5659277 lub e-mailowy: prk@powiat.suwalski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów życzy wszystkim konsumentom udanych i trafionych zakupów oraz zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.
Anna Micielica
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Suwałkach
Pozostałe Komunikaty
-
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w spr. ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
Dodano dnia: 2021-01-15Na wniosek PGE Dystrybucja SA w Lublinie zostaje wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ograniczenia w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w obrębie Krzemianka, gmina Jeleniewo, powiat suwalski, województwo podlaskie, oznaczonej jako działki ewidencyjne nr: 127 o pow. 0,3811 ha i 144/1 o pow. 6,3784 ha, księga wieczysta – brak danych, do których jako samoistny posiadacz figuruje Szostakowski Kazimierz (nie żyje). -
Komunikat prezesa UOKIK w sprawie opłat za prowadzenie konta
Dodano dnia: 2021-01-04 -
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do dzierżawy w obrębie Bolcie gm. Wiżajny
Dodano dnia: 2020-12-22Zarząd Powiatu w Suwałkach podaje do publicznej wiadomości, iż przeznaczona została do oddania w dzierżawę na okres 5 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomość położona w obrębie Bolcie gm. Wiżajny. -
Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów z 9 grudnia 2020 r.
Dodano dnia: 2020-12-09Typowe pokazy, na których prowadzona jest sprzedaż różnego rodzaju produktów i zawierana umowa poza lokalem przedsiębiorstwa, nie mogą się teraz odbywać ze względu na reżim sanitarny. -
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego - Raczki
Dodano dnia: 2020-11-30Wykaz nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego - Raczki. -
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej - Płociczno-Tartak
Dodano dnia: 2020-11-30Wykaz nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz użytkowników wieczystych - Płociczno-Tartak. -
Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać
Dodano dnia: 2020-11-24Nadużycia związane z Black Friday i Cyber Monday.Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi dotyczące promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji. Stanowią one ok. 10 proc. wszystkich zgłaszanych nieprawidłowości. Z jakimi problemami najczęściej mierzą się konsumenci? -
Zarząd Powiatu w Suwałkach podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiących własność Powiatu Suwalskiego
Dodano dnia: 2020-11-02przeznaczonych do oddania w najem w drodze bezprzetargowej na okres od 1 stycznia 2021 do 31 grudnia 2024 roku na rzecz dotychczasowego najemcy -
Informacja o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym w związku z posadowieniem inii elektroenergetycznej
Dodano dnia: 2020-11-02Starosta Suwalski informuje o zamiarze wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji ograniczającej sposób korzystania nieruchomości położonej w obrębie Krzemianka, gmina Jeleniewo, powiat suwalski, województwo podlaskie, oznaczonej nr geod. 127 o pow. 0,3811 ha i 144/1 o pow. 6,3784 ha, stanowiącej własność nieżyjącego Kazimierza Szostakowskiego s. Kazimierza i Joanny, księga wieczysta – brak, poprzez udzielenie zezwolenia PGE Dystrybucja SA w Lublinie na założenie i przeprowadzenie na ww. działkach sieci energetycznej oraz rozbiórce istniejących urządzeń energetycznych na tych działkach. -
Ogłoszenie o naborze osób wskazanych przez organizacje pozarządowe (...) do Komisji Konkursowej opiniującej oferty składane w otwartym konkursie ofert
Dodano dnia: 2020-10-15Ogłoszenie o naborze osób wskazanych przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do Komisji Konkursowej opiniującej oferty składane w otwartym konkursie ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego Powiatu Suwalskiego w 2021 r. w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu pn. „Organizacja imprez sportowych na terenie powiatu suwalskiego”. -
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie przetargu położonej w gminie Przerośl, obręb Łanowicze Duże
Dodano dnia: 2020-10-02Wykaz nieruchomości będącej własnością Powiatu Suwalskiego położonej w gminie Przerośl, obręb Łanowicze Duże, przeznaczonej do sprzedaży w trybie przetargu. -
Informacja z przeprowadzonych konsultacji projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi (...) na 2021 rok”
Dodano dnia: 2020-10-01Informacja Zarządu Powiatu w Suwałkach z przeprowadzonych konsultacji projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”. -
Informacja o zajęciu nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
Dodano dnia: 2020-09-04Decyzja na niezwłoczne zajęcie nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym - w związku z posadowieniem gazociągu średniego ciśnienia PE DN40. Nieruchomość położona w obrębie Raczki, gmina Raczki, powiat suwalski, województwo podlaskie, działka nr geod. 222/10. -
Konsultacje projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi (..) na 2021 rok
Dodano dnia: 2020-09-04Zarząd Powiatu w Suwałkach ogłasza konsultacje projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”. -
Informacja o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomosci o nieuregulowanym stanie prawnym
Dodano dnia: 2020-09-03Informacja o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym - w związku z posadowieniem gazociągu średniego ciśnienia PE DN40 na działce nr geod. 222/10 (obręb Raczki, gmina Raczki, powiat suwalski, woj. podlaskie). -
Komunikat prasowy Prezesa UOKiK dotyczący wyprawki szkolnej
Dodano dnia: 2020-08-18Akcja UOKiK dla ucznia - jak wybrać tornister? Na co zwrócić uwagę przy zakupie biurka i fotela dla ucznia? Jakie parametry muszą spełniać odblaski? Zbliża się początek roku szkolnego, a z nim ważne decyzje zakupowe rodziców. UOKiK podpowiada, co sprawdzić w sklepie, aby zapewnić dziecku wygodę korzystania, zdrowy kręgosłup i bezpieczeństwo. -
Informacja Zarządu Powiatu w Suwałkach w sprawie wszczęcia uproszczonej procedury zlecenia realizacji zadania publicznego (2020-08-07)
Dodano dnia: 2020-08-07Informacja Zarządu Powiatu w Suwałkach w sprawie wszczęcia uproszczonej procedury zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „Majowe Bieganie nad Rospudą”. W ramach zadania publicznego zaplanowana jest organizacja imprezy sportowej - 2 biegi na terenie Powiatu Suwalskiego: IV Półmaraton Doliną Rospudy 21,097 km oraz Filipowski Bieg Jaćwinga 12,5 km. -
Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów z dnia 6.08.2020 r.
Dodano dnia: 2020-08-06Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów dotycząca pomocy świadczonej konsumentom przez Europejskie Centrum Konsumenckie Polska. -
Komunikat Prezesa UOKiK
Dodano dnia: 2020-08-05Kampania społeczna zainicjowana przez Prezesa UOKiK "Sprawdzaj, czytaj, pytaj", w ramach której urząd ostrzega przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy. -
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
Dodano dnia: 2020-07-31Starosta Suwalskie zawiadamia, że na wniosek Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. w Tarnowie zostaje wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ograniczenia w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w obrębie i gminie Raczki, powiat suwalski, województwo podlaskie, oznaczonej jako działka nr geod. 222/10 o pow. 1,2566 ha, dla której Sąd Rejonowy w Suwałkach VI Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą SU1S/00020488/3, stanowiącą własność Dąbrowskiego Adama s. Wacława i Wandy (nie żyje). -
Informacja dotycząca opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości
Dodano dnia: 2020-07-17Informacja dotycząca opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U. z 2020 r. poz. 65 z późn. zm) - za rok 2020 wnosi się w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r. (art. 15 j ust. 1 ustawy) -
Wykaz nieruchomości położonej w gminie Raczki obr. Dowspuda przeznaczonej do dzierżawy
Dodano dnia: 2020-06-15Wykaz nieruchomości, stanowiącej własność powiatu suwalskiego, położonej w gminie Raczki obr. Dowspuda przeznaczonej do dzierżawy. -
Komunikat Prezesa UOKIK - opłaty covidowe
Dodano dnia: 2020-06-02 -
Ogłoszenie Starosty Suwalskiego o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
Dodano dnia: 2020-05-22Starosta Suwalskie informuje o zamiarze wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji ograniczającej sposób korzystania nieruchomości położonej w obrębie i gminie Raczki, powiat suwalski, województwo podlaskie, oznaczonej nr geod. 222/10 o pow. 1,2566 ha, stanowiącej własność nieżyjącego Adama Dąbrowskiego s. Wacława i Wandy, księga wieczysta SU1S/00020488/3, poprzez udzielenie zezwolenia Polskiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o. ul. Bandrowskiego 16, 33-100 Tarnów na posadowienie na ww. nieruchomości przewodów i urządzeń służących do przesyłania gazu ziemnego – tj. gazociągu średniego ciśnienia PE DN40. -
Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów z dnia 08.05.2020 r.
Dodano dnia: 2020-05-08System poradnictwa konsumenckiego w Polsce. -
Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów z dnia 28.04.2020 r.
Dodano dnia: 2020-04-28ANEKSY DO WAKACJI KREDYTOWYCH – STANOWISKO PREZESA UOKiK
• Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał stanowisko dotyczące aneksów do tzw. wakacji kredytowych.
• Zdaniem Prezesa UOKiK, niezasadne jest zawieranie postanowień dotyczących potwierdzenia salda zadłużenia w aneksach lub wnioskach o odroczenie spłaty rat kredytów. -
Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów z dnia 15.04.2020 r.
Dodano dnia: 2020-04-15WAKACJE KREDYTOWE – PREZES UOKIK SPRAWDZA BANKI
• Prezes UOKiK Tomasz Chróstny sprawdza zasady na jakich banki udzielają wakacji kredytowych.
• Aneksy związane z „wakacjami kredytowymi” nie mogą stanowić w okresie epidemii wykorzystania trudnej sytuacji i położenia kredytobiorców. -
Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów z dnia 24 marca 2020 roku
Dodano dnia: 2020-03-24Tomasz Chróstny Prezes UOKiK powoła zespół, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych. Pracownicy UOKiK oraz Inspekcji Handlowej będą monitorować ceny w internecie oraz w sklepach stacjonarnych.